Nedan finner du information om vart du ska vända dig om du vill göra en felanmälan av något som hör till fastigheten eller din bostad. Det åligger var och en att anmäla fel som man upptäcker.
När du har felanmält, sätt gärna en lapp på det föremål som du felanmält för att informera dina grannar.
All felanmälan ska göras till fastighetsskötaren Driftia, med undantag av hissar som felanmäls till Stockholms Hiss- & Elteknik.
Driftia felanmälan vardagar 08.00 – 16.00
Telefon 08-744 44 33
Du kan också felanmäla via ett formulär på Driftias hemsida.
(Driftia har hand om allt som gäller funktion och teknisk drift av våra fastigheter – till exempel värmeproblem, trasiga lampor i portar, portlås som inte fungerar, dålig ventilation etc.)
Stockholms Hiss- & Elteknik felanmälan hissar, Telefon 08 779 53 53, E-post info@hiss-elteknik.se
Jourtjänst
Akuta situationer efter kl 16.00 (till exempel stora vattenläckor eller tillbud av liknande dignitet) samt helger:
Driftia, telefon 08-744 09 50
Akuta tillbud på icke ordinarie arbetstid där följdskador kan uppstå och där avhjälpandet inte kan vänta till nästa arbetsdag kan anmälas till Driftia, telefon 08-744 09 50
Exempel på akuta fel:
Felanmälan avseende BRF Landsort2 allmänna utrymmen, t ex:
Jourutryckningar för åtgärdande av mindre fel eller fel av icke akut karaktär debiteras bostadsrättshavaren. Bostadsrättshavaren debiteras även i de fall då denne anses vara vållande till felet/skadan.
Oavsett vem du larmar skall du alltid:
BRF LANDSORT 2 | 2023 | Wonderbird AB