Nedan finner du information om vart du ska vända dig om du vill göra en felanmälan av något som hör till fastigheten eller din bostad. Det åligger var och en att anmäla fel som man upptäcker.
När du har felanmält, sätt gärna en lapp på det föremål som du felanmält för att informera dina grannar.
All felanmälan ska göras till fastighetsskötaren Åkerlunds, med undantag av hissar som felanmäls till Stockholms Hiss- & Elteknik.
Åkerlunds felanmälan
Telefon 08 39 06 50
Måndag – Torsdag 08:00 – 16:00
Fredag 08:00 – 15:00
Lunchstängt 12:00 – 13:00
(Åkerlunds har hand om allt som gäller funktion och teknisk drift av våra fastigheter – till exempel trasiga lampor i portar, portlås som inte fungerar, dålig ventilation etc.)
Stockholms Hiss- & Elteknik felanmälan hissar, Telefon 08 779 53 53, E-post info@hiss-elteknik.se
Jourtjänst
Akuta situationer efter kl 16.00 (till exempel stora vattenläckor eller tillbud av liknande dignitet) samt helger. Endast mycket allvarliga och akuta fel som inte kan vänta till nästkommande ordinarie arbetsdag får anmälas till Dygnet Runt Service, som tillhandahåller jourtjänsten. Fel I bostadsrätter kan komma att debiteras dig som bostadsrättslnnehavare beroende på felets karaktär och gällande stadgar.
Jourtelefon: 08 18 70 00
Fastighetsskötsel: Åkerlunds, 08 39 06 50
Hissar: Stockholms Hiss- & Elteknik, 08-779 53 53
Trädgårdsskötsel: LK< Anläggning & Fastighet AB, 073 788 87 58
Tvättstuga: Podab, 031-752 01 00
Nycklar: Södermalms Lås, 08-640 65 00
Hushållssopor: Stockholms Vatten & Avfall, 08-522 120 00
Energisparkonsult AB, 08-580 065 02
Jour ska endast kontaktas vid akuta fel som innebär fara för person eller byggnad.
Akuta tillbud på icke ordinarie arbetstid där följdskador kan uppstå och där avhjälpandet inte kan vänta till nästa arbetsdag kan anmälas till Dygnet Runt Service, telefon 08 18 70 00
Exempel på akuta fel:
Felanmälan avseende BRF Landsort2 allmänna utrymmen, t ex:
Jourutryckningar för åtgärdande av mindre fel eller fel av icke akut karaktär debiteras bostadsrättshavaren. Bostadsrättshavaren debiteras även i de fall då denne anses vara vållande till felet/skadan.
Oavsett vem du larmar skall du alltid: